Atviras kūrinys: forma ir neapibrėžtumas šiuolaikinėje poetikoje
Atviras kūrinys: forma ir neapibrėžtumas šiuolaikinėje poetikoje
  • Išparduota
Umberto Eco „Atviras kūrinys“, net ir praėjus daugiau nei 40 metų po jo pirmojo leidimo (1962), išlieka svarbus ir įtakingas semiotikos veikalas, visų pirma dėl jame išdėstytos „atvirumo“ sampratos. Jos esmė – menininko apsisprendimas leisti tvarkyti kai kurias sudedamąsias savo kūrinio dalis pačiam skaitytojui ar netgi atsitiktinumui. Be to, „Atvirame kūrinyje“ suformuluojama tai, kas vėliau tapo pagrindinėmis šiuolaikinės literatūros teorijos temomis – daugialypumas, pliuralizmas mene bei ska…
0
  • Autorius: Umberto Eco
  • Leidėjas:
  • Metai: 2005
  • Puslapiai: 298
  • ISBN: 9789986163954
  • Formatas: 14,5 x 22 cm, minkšti viršeliai
  • Kalba: Lietuvių
  • Vertėjas: Inga Tuliševskaitė

Atviras kūrinys: forma ir neapibrėžtumas šiuolaikinėje poetikoje | knygos.lt

Atsiliepimai

(4.14 Goodreads įvertinimas)

Aprašymas

Umberto Eco „Atviras kūrinys“, net ir praėjus daugiau nei 40 metų po jo pirmojo leidimo (1962), išlieka svarbus ir įtakingas semiotikos veikalas, visų pirma dėl jame išdėstytos „atvirumo“ sampratos. Jos esmė – menininko apsisprendimas leisti tvarkyti kai kurias sudedamąsias savo kūrinio dalis pačiam skaitytojui ar netgi atsitiktinumui. Be to, „Atvirame kūrinyje“ suformuluojama tai, kas vėliau tapo pagrindinėmis šiuolaikinės literatūros teorijos temomis – daugialypumas, pliuralizmas mene bei skaitytojo ir teksto sąveikos reikalavimas.

Umberto Eco kelia klausimus ir atsako į juos nagrinėdamas moderniosios literatūros, estetikos ir kultūros reiškinius. Mokslininkas kritikuoja tradicinio kūrinio uždarumą – jo manymu, toks kūrinys skaitytojui ar žiūrovui palieka mažesnį interpretacijos pasirinkimą. Atviro kūrinio samprata svarbi ir platesniame – socialiniame ir politiniame – kontekste. Atviras kūrinys neigia konvencionalų, tradicinį požiūrį į pasaulį, siūlo suvokti jį kaip netvarką, disonansą, netolydų procesą.

Išparduota

Turi egzempliorių? Parduok!


Umberto Eco „Atviras kūrinys“, net ir praėjus daugiau nei 40 metų po jo pirmojo leidimo (1962), išlieka svarbus ir įtakingas semiotikos veikalas, visų pirma dėl jame išdėstytos „atvirumo“ sampratos. Jos esmė – menininko apsisprendimas leisti tvarkyti kai kurias sudedamąsias savo kūrinio dalis pačiam skaitytojui ar netgi atsitiktinumui. Be to, „Atvirame kūrinyje“ suformuluojama tai, kas vėliau tapo pagrindinėmis šiuolaikinės literatūros teorijos temomis – daugialypumas, pliuralizmas mene bei skaitytojo ir teksto sąveikos reikalavimas.

Umberto Eco kelia klausimus ir atsako į juos nagrinėdamas moderniosios literatūros, estetikos ir kultūros reiškinius. Mokslininkas kritikuoja tradicinio kūrinio uždarumą – jo manymu, toks kūrinys skaitytojui ar žiūrovui palieka mažesnį interpretacijos pasirinkimą. Atviro kūrinio samprata svarbi ir platesniame – socialiniame ir politiniame – kontekste. Atviras kūrinys neigia konvencionalų, tradicinį požiūrį į pasaulį, siūlo suvokti jį kaip netvarką, disonansą, netolydų procesą.

Atsiliepimai

  • Atsiliepimų nėra
0 pirkėjai įvertino šią prekę.
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%
[{"option":"72","probability":0.5,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/6880855e94e791753253214.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"71","probability":15,"style":{"backgroundColor":"#de1e2f"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/6880849d949d31753253021.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"68","probability":14,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/68808466bf36f1753252966.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"66","probability":13,"style":{"backgroundColor":"#e21e30"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/68808430739a31753252912.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"65","probability":14,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/68808402ec9871753252866.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"64","probability":15,"style":{"backgroundColor":"#e21e30"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/688083260580d1753252646.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"62","probability":14,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/688082c9e40011753252553.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"61","probability":14.5,"style":{"backgroundColor":"#e31e30"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/688082af498881753252527.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}}]